Ανακοίνωση του Πανελλαδικού Συλλόγου «SOS Τροχαία Ατυχήματα»
Τρείς υποθέσεις πολύνεκρων τροχαίων θα εκδικαστούν(;) στο αμέσως προσεχές διάστημα στην Αθήνα, τα Χανιά και το Μεσολόγγι. Υποθέσεις με συνολικά επτά νεκρούς, τρείς, δύο και δύο, όλους νέους, που έχασαν τη ζωή τους από δολοφονικές οδηγικές συμπεριφορές στο Ριζόμυλο Μαγνησίας το 2014, στα Κουνουπιδιανά Χανίων το 2017 και στο Νιοχώρι Αιτωλοακαρνανίας το 2018.
Όποιος θέλει να καταλάβει γιατί δεν πρόκειται να σταματήσουν σ αυτή τη χώρα τα τροχαία, ας έρθει να παρακολουθήσει μια από τις υποθέσεις.
Κοινός παρονομαστής σ όλες: η δίωξη είναι σε βαθμό πλημμελήματος, για ανθρωποκτονία από αμέλεια, ακόμα κι αν ο οδηγός ήταν υπό την επήρεια ναρκωτικών. Σ όλες τις υποθέσεις είχαμε πολλαπλές αναβολές. Σ όλες τις υποθέσεις οι ποινές είναι (ή θα είναι) εξαγοράσιμες ή με αναστολή. Σ όλες τις υποθέσεις από κανένα δράστη δεν αφαιρέθηκε (ούτε θα αφαιρεθεί) η άδεια οδήγησης. Κανένας δράστης δεν κρατήθηκε ούτε μία ημέρα.
– Όχι στη νομιμοποίηση των τροχαίων εγκλημάτων.
– Χωρίς Δικαιοσύνη δεν θα υπάρξει Ειρήνη στους Δρόμους.
Πανελλαδικός σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα
11 Μαρτίου 2022, Αθήνα.
Στον Άρειο Πάγο θα εκδικαστεί η αίτηση αναίρεσης του οδηγού νταλίκας Βασίλης Βασιλάκου κατά της απόφασης καταδίκης του από το Τριμελές Εφετείο Λάρισας( 9/3/2021). Ο «οδηγός» που στις 23 Ιουλίου 2014, μεταξύ Ριζομύλου και Στεφανοβικείου (Μαγνησία) προκάλεσε το θάνατο του 20χρονου Φίλιππου Καπανιάρη και των αδερφών Ιωάννας και Κατερίνας Κουτσιαρή 18 και 21 ετών. Ο «άνθρωπος» που δεν έχει παραστεί σε κανένα δικαστήριο, αλλά λίγες ημέρες μετά το συμβάν βγήκε στην τηλεόραση σε εκπομπή του κ Στρόιτερ για να δηλώσει πως « δεν αισθάνεται δολοφόνος», τώρα αισθάνεται αδικημένος.
Σκότωσε τρία νέα παιδιά, άφησε χωρίς παιδί δύο οικογένειες και ο ίδιος ζεί (και οδηγεί πάντα επαγγελματικό όχημα) χωρίς καμιά συνέπεια.
Οδηγώντας υπέρβαρο όχημα, παραβιάζοντας το ωράριο βγήκε στο αντίθετο ρεύμα και θέρισε τα τρία παιδιά που επέστρεφαν με το αυτοκίνητο στο χωριό τους
Για το φρικτό αυτό έγκλημα η Δικαστικές Αρχές αρνήθηκαν σθεναρά την παραπομπή του δράστη για κακούργημα με βάση το νόμο για διατάραξη συγκοινωνιών. Ο δράστης καταδικάστηκε, για τρία … πλημμελήματα «κατά συρροή ανθρωποκτονίες από αμέλεια» πρωτόδικα σε 7 έτη από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Βόλου, ενώ το Εφετείο τηρώντας τα έθιμα μείωσε την ποινή σε 5 έτη παρότι του καταλόγισε την αποκλειστική ευθύνη. Ικανοποιώντας δε το αίτημα του μετέτρεψε την ποινή σε εξαγοράσιμη ώστε να μην εκκρεμεί έστω μια ποινή με αναστολή αν τυχόν «ξανααμελήσει» και πάλι και ξαναθερίσει μερικές ζωές και καταδικάσει σε ισόβια κι άλλες οικογένειες.
Να πούμε πως δεν θα μας εκπλήξει οποιαδήποτε απόφαση;
Ξέρουμε πια πολύ καλά πως η αξία μιας ζωής που χάνεται από τροχαίο έγκλημα έχει πιάσει πάτο στο χρηματιστήριο αξιών της Πολιτείας και της Δικαιοσύνης.
30 Μαρτίου 2022, Χανιά.
Στο τριμελές πλημμελειοδικείο Χανίων θα εκδικαστεί (;) πρωτόδικα (!) η υπόθεση του θανατηφόρου τροχαίου εγκλήματος με θύματα την Στέλλα Μούσχου 20 ετών, το Γιάννη Στρογγυλό 19 ετών και το σκυλί τους, που περπατούσαν μπροστά στο Πολυτεχνείο Κρήτης στις 17 Αυγούστου 2017.
Ο δράστης οδηγός ΙΧ με ταχύτητα 127km/h σ ένα δρόμο με όριο τα 40km, αφού χτύπησε τα παιδιά επιτάχυνε στα 170 km/h και σταμάτησε αναγκαστικά μετά από σύγκρουση με σταθμευμένο όχημα (στοιχεία από τη δικογραφία –πραγματογνώμονας της Τροχαίας).
Αυτή η παραβατική συμπεριφορά, μ αυτά τα αποτελέσματα, θεωρήθηκαν από την εισαγγελία Χανίων προιόν «αμέλειας». Έτσι στο δράστη έχουν αποδοθεί κατηγορίες σε βαθμό πλημμελήματος: Ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή και φυσικά δεν κρατήθηκε ούτε στιγμή.
Δεδομένου ότι έχουμε να κάνουμε με ένα τόσο “ελαφρύ αδίκημα”: η υπόθεση ορίστηκε αρχικά να εκδικαστεί στο Πλημμελειοδικείο Χανίων στις 22 Μαρτίου 2019, αλλά… τοποθετήθηκε 32ηστο πινάκιο σε σύνολο 34 με αποτέλεσμα να αναβληθεί «λόγω παρελεύσεως του ωραρίου». Με χαρακτηριστική άνεση προσδιορίστηκε να εκδικαστεί ένα ολόκληρο χρόνο μετά, στις 13 Μαρτίου 2020 αλλά μια ημέρα πριν τη δίκη ανακοινώθηκαν τα μέτρα περιορισμού λειτουργίας των δικαστηρίων (λόγω COVID) και η υπόθεση μια και δεν κινδύνευε με παραγραφή δεν εκδικάστηκε… Χαλαρά προσδιορίστηκε να εκδικαστεί ενάμιση χρόνο μετά στις 29 Οκτωβρίου 2021 οπότε αναβλήθηκε και πάλι. Παρότι την τελευταία φορά ζητήθηκε αναβολή από πλευρά θυμάτων, η υπόθεση και πάλι είχε τέτοια θέση στο πινάκιο που δεν επρόκειτο να εκδικαστεί.
Αισίως συμπληρώθηκαν 4 χρόνια και 7 μήνες χωρίς να έχει εκδικαστεί το πρωτόδικο, σε επαρχιακό δικαστήριο, σε μια υπόθεση που η ολοκλήρωση της δικογραφίας και η απόδοση των όποιων κατηγοριών δεν καθυστέρησε. Κάποτε… βέβαια η υπόθεση θα φτάσει και στο Εφετείο.
6 Απριλίου 2022, Μεσολόγγι.
Στο τριμελές πλημμελειοδικείο Μεσολογγίου θα εκδικαστεί (;) η υπόθεση του τροχαίου εγκλήματος με θύματα την Στεφανία Μουλαρά 29 ετών και τον Άκη Κάκο 29 ετών, στο Νιοχώρι Αιτωλοακαρνανίας στις 14 Οκτώβρη 2018.
Ο δράστης, οδηγός ΙΧ, χωρίς άδεια οδήγησης, που σύμφωνα με τις εργαστηριακές εξετάσεις από το εργαστήριο της ΕΛΑΣ οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ και ουσιών έριξε το αυτοκίνητο σε αρδευτικό κανάλι με αποτέλεσμα τον πνιγμό των δύο επιβαινόντων στο πίσω κάθισμα θυμάτων.
Όπως είναι φυσιολογικό η αρμόδια εισαγγελέας επέλεξε να μη κάνει χρήση του νόμου 4139/2013 «περί εξαρτησιογόνων ουσιών» που θεωρεί την πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου από οδηγό υπό την επήρεια ουσιών σαν κακούργημα («Αν από την πράξη αυτή προκλήθηκε θάνατος επιβάλλεται ποινή πρόσκαιρης κάθειρξης μέχρι δέκα ετών») αλλά να παραπέμψει το δράστη για «ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή» κατηγορία σε βαθμό πλημμελήματος. Φυσικά και ο δράστης δεν κρατήθηκε ούτε στιγμή ενώ η δικαστική αντιμετώπιση του ανοίγει νέους δρόμους στα δικαιώματα των μεθυσμένων και υπό την επήρεια ουσιών οδηγών.
Να σημειώσουμε ότι η υπόθεση ως είθισται ακολουθεί το «πεπρωμένο» των διαδοχικών αναβολών (πρώτος προσδιορισμός 20 Ιουνίου 2020, αναβολή για τις 24 Φεβρουαρίου 2021, αναβολή για τις 6 Απριλίου 2022…), ενώ υπάρχει ακόμα μια χονδροειδής «παράλειψη»: σύμφωνα με τα έγγραφα της δικογραφίας για ανίχνευση αλκοόλ στο αίμα του δράστη έγινε αιμοληψία έξη ώρες μετά το συμβάν οπότε διαπιστώθηκε BAC 0.7gr/L. Δεν λαμβάνεται φυσικά υπ όψιν ότι, αν ληφθούν υπ όψη οι παγκόσμια αποδεκτοί ρυθμοί μεταβολισμού του αλκοόλ αυτό σημαίνει ότι έξη ώρες πριν –την ώρα του συμβάντος, η συγκέντρωση αλκοόλ στο αίμα του δράστη υπερέβαινε το 1,5gr/L γεγονός που από μόνο του (πολύ περισσότερο και με την χρήση ουσιών) εκτόξευσε στα ύψη την πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαίο συμβάν.
Αλλά τώρα μιλάμε για ψιλά γράμματα. Ας μείνουμε στο δικονομικά σημαντικό: και εδώ, όπως και στις προηγούμενες περιπτώσεις, είχαμε να κάνουμε με έναν …αμελή.
Ο SOS Τροχαία Εγκλήματα καλεί κάθε συλλογικότητα και κάθε πολίτη που αγωνίζεται για την οδική ασφάλεια και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια να εκφράσει την αλληλεγγύη του στις οικογένειες των θυμάτων που θα υποστούν ακόμα μια φορά μια βασανιστική διαδικασία σ ένα θέατρο του παραλόγου που έχει καταδικάσει ισόβια τα θύματα και αναζητεί εμμονικά τρόπους για να διασφαλίσει την ασυλία των δραστών.